tisdag 3 maj 2016

Liten tanke växer och blir stor

Jag knarkar mycket minimalist- och finansiellt oberoende bloggar. Alltså, galet mycket. Såpass mycket att drygt hälften av mina ägodelar nu är bortskänkta eller slängda och jag har stora Excelblad med beräkningar. Jag blir alldeles knäsvag av dessa bloggares insikter och förmåga att förmedla sitt budskap och allt de skriver känns så stort. Länge har jag känt mig liten i förhållande till dessa människor jag aldrig mött.

Och idag kände jag en ny känsla. En liten känsla som växte och blev större. Jag lever ett litet liv med enkelhet i fokus. Jag handlar blåbär på extrapris, cyklar så ofta jag kan och tänker tusen små tankar varje dag. Och så ska mitt liv se ut. Det kan omöjligt jämföras med livet för någon annan hur härlig stora tankar jag än känner att de har på pappret.

Undrar om det är just därför jag tappar lusten till att skriva nu och då? I tron att det jag skriver är för litet menar jag. Det tål att tänkas på.

Det kommer alltid finnas människor som är duktigare men bara en som är bäst på att vara du.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar