måndag 13 april 2015

Förkovring i marknadsföring

Det är attans med reklam för "Get Rich Quick" med Neobux. Inte så konstigt egentligen... Bux siter drar till sig människor som vill tjäna pengar snabbt och enkelt. Ironiskt nog är det varken eller. Inte är det särskilt givande heller.

Status är hursomhelst oförändrad. Det tickar sakta sakta uppåt och om ca en vecka räknar jag med att utöka basen från sex referaler till nio. Inte går det fort heller...

Nej, ikväll fokuserar jag på en utbildningsplatform jag varit medlem i ca 1 år i.

Six Figure Mentors erbjuder utbildningar, webinarer (som en konferens över internet) och mentorskapsprogram för dig som vill starta ett företag online. De har också ett nästan komplett affärssystem för dig som vill samla allt på ett ställe. Jag använder dem som domänhost, bygger reklamsidor, lyssnar på marketing experter för råd och idéer, spårar annonsklick, hantera en wordpress blog, domänkopplade emails mm. Det enda jag betalar för utanför Six Figure Mentors är en så kallad email autoresponder. Det är praktiskt och enkelt för en nyfiken person som jag.

Nyligen lanserade Six Figure Mentors en helt ny platform med microutbildningar. Och det är den jag tänkte roa mig med ikväll. Man väljer ett ämne i utbudet som man vill lära sig mer om... t ex Facebook eller Amazon och sedan går man igenom korta videosekvenser, ca 1-2 minuter långa. Efter videosekvensen får man svara på ca två frågor innan man går vidare till nästa sekvens. Du kan närsomhelst avbryta och komma tillbaka till där du slutade. Perfekt när man bara har 15 minuter!

Varje microutbildning är allt från 15 min eller längre. Det är fortfarande i lanseringsfasen men oboy oboy oboy vad mycket det finns att lära sig redan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar