söndag 26 april 2015

Mera strategi med Neobux

Det här med AutoPay funktionen i Neobux... det finns två sidor till myntet...

Man kan förlänga sina hyrda referaler mellan 15-240 dagar, finns sex alternativ. Ju längre period du förlänger dem ju mer rabatt på priset får du. Enligt den mall jag följer ska man tjäna $3.00, köpa tre referaler och sedan förlänga dem i 30 dagar om gången. AutoPay ska vara ibockat också.

AutoPay funktionen, som förlänger hyrestiden en dag, har en kostnad om $0.0057. Det blir ett bra köp så länge man förlänger med max 60 dagar åt gången.

Men jag vill ha den bästa rabatten och då blir AutoPay ett dyrare alternativ. Istället för att spara till $3.00 höjer jag gränsen till $4.00 för tre referaler, slår av AutoPay och förlänger alla med max! Alltså 240 dagar.

Effekten kommer bli att det går något långsammare att få ihop de 500 första referalerna men lättare att nå break even, dvs när intäkten blir högre än kostnaden.

Just nu har jag 9 referaler och bara en av dem är förlängd till 240 dagar.

Det är bara att köra på!

*Uppdatering 20150427
Eventuellt förlänger jag de befintliga 8 med 150 dagar, det är också mer förmånligt än att använda AutoPay och det kommer inte stanna upp processen med att tjäna ihop till alla förlängningar lika mycket.

4 kommentarer:

  1. Antar att du kanske vid detta laget gett upp Neobux igen, men kanske någon annan läser detta också. :)
    Blev nyligen medlem och tänkte även jag ha någon strategi för det hela. Men efter att ha tänkt efter lite logiskt så är detta absolut inte värt att använda. Kolla tex på deras framsida hur många medlemmar det finns, hur många sedda annonser och utbetalade pengar totalt, så inser man att nått är fel... Dessutom alla hyrda refs är bots. Med tanke på statistiken så stödjer även den detta. Flera vittnar om att refsen klickar ca 50% sämre er efter att man skaffat Gold. Hur kommer det sig? För att allt på sidan gällande hyrda refs är förutbestämt och scriptat för att man ej ska tjäna stora summor.
    Att få ihop 500st äkta personer som är refs lär man ej lyckas med. Så attraktivt är inte konceptet. Dessutom skulle varje person behöva klicka på många annonser per dag.
    Hela grejen med att vissa refs funkar dåligt är för att man ska behöva byta ut dem och i längden förlorar man stora summor på det. Har testat lite och ca 25% av alla hyrda refs bör man byta ut för de är för dåliga.


    Vad kan det finnas för annonsintäkter från annonserna som visas på sidan? Troligen väldigt låga intäkter eftersom alla annonser bara är andra ptc sidor i princip. Hur många medlemmar använder sig av dessa annonser sen? Troligen typ inga... Så annonsplatser på Neobux är värdelösa och lär inte ge NB stora intäkter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men oj, så rörigt det blev. Är för sent på natten som ursäkt. ;)

      Vill man tjäna småsummor åt gången kan man lika gärna använda sig av Ciao! och skriva och betygsätta annonser. Och då är även Ciao sådär då man får skriva en del för små summor och sen måste betygsätta andras recensioner och även få andra att betygsätta ens egna för att tjäna extra och gå upp i någon slags level.

      Men den sidan är iallafall inte scam öht.
      Man tjänar heller pengar delvis passivt som Neobux men det som verkar för bra för att vara sant är det. ;) i teorin kanske Neobux låter bra dock!

      Radera
    2. Envis som jag är har jag inte avslutat Neobux än utan det är dags för en statusuppdatering snart.

      Jag är själv inte 100% säker på att detta funkar trots att det har gått 6 månader sedan start och delvis pga det du skriver ovan. Jag har också funderingar på hur många refs man bör ha och vilken kundbas Neobux faktiskt har av riktiga användare. Skrev om det tidigare från första försöket med PTC: http://cashqueen.blogg.se/2014/march/mera-ptc-paid-to-click.html

      Någon scam har jag dock inte märkt av men det betyder ju inte heller att det skulle vara ett bra sätt att tjäna pengar. Än så länge är det både bu och bä, det går runt men tillväxten lämnar övrigt att önska.

      Radera
  2. Jag är oxå medlem i Neobux och hamnade på din sida då jag sökte efter strategier.

    Neobux är säkert bra men man måste vara medveten om att det tar tid att komma upp i några summor.

    Jag är ju med i ett annat program som ger betydligt snabbare utdelning och då är det lätt att man ger upp sånt som tar tid... Men som de säger så skall man ju inte lägga alla äggen i samma korg ;-)

    Kika gärna in hos mig oxå.. kommer snart att skriva om mina andra projekt på hur jag tjänar pengar online.

    http://tjanapengarhemmaonline.com/

    SvaraRadera