torsdag 12 mars 2015

Tid - En Bristvara Värd Att Spara

Jag börjar med ett inlägg från en blogg jag drivit i ca ett år nu. Tanken är att jag ska känna på en annan plattform än tidigare och jag tror blogspot skulle fungera bra.

Vill du läsa vad jag skrivit tidigare kan du besöka den gamla plattformen här: CashQueen

Då kör vi!

Att tjäna pengar på internet är en hel vetenskap... inte undra på att ett fåtal lyckas för det tar på krafterna att driva runt eget företag, heltidstjänst och ett hushåll med barn.
Allt slit börjar få mig att känna att det är inte pengar jag vill ha utan tid... frihet att disponera min tid närmare bestämt. Och tid är pengar. Vilket leder till tanken att istället för att bara tjäna pengar så är även tiden en faktor att väga in.
Jag skrev nyligen ett inlägg om att spara tid och jag tänkte spinna vidare på det. För det kommer en ganska märklig period när man har effektiviserat sina sysslor att det börjar kännas tomt. Och det här kommer från en städsnigel ska du veta. Att städa, tvätta och hålla ordning är verkligen inget jag njuter av... det ska bara bli så med automatik... mmm... Tjena!

Men tvättkorgen är inte längre överfull, sängarna renbäddade och garderobsdörrarna buktar inte utåt... Jag har sett alla filmer jag vill se... Tycker förresten inte om att titta på film ensam så där skiter det sig iallafall.
En positiv effekt är att nu känner jag inte längre samma stress över att hinna skriva. Jag har helt plötsligt flera timmar varje kväll att fixa med både det ena och det andra. Och även om jag känner en rastlöshet i kroppen jag inte kände förr fortsätter elimineringen av sysslor hemma hos mig.

Från och med idag tvättas det på sin höjd en dag i veckan. Jag brukar tvätta lite när jag känner för det men det är dags att ta tjuren vid hornen och skapa mer tid att vara rastlös på. Vi pratar alla om hur skönt det vore att ha mindre att göra men sanningen är den att de allra flesta av oss vet inte vad vi ska göra när våra sysslor effektiviseras bort. Det blir TV eller slösurfing i många fall.

Tricket är att hitta vad vi finner meningsfullt när uppgifter vi trott måste göras på ett visst sätt försvinner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar