lördag 14 mars 2015

Kampen med Neobux återupptas

För ca ett år sedan undersökte jag PTC siten Neobux. Kort sagt går det ut på att klicka på annonser och tjäna pengar.

Mer komplicerat sagt tjänar man ganska lite på de annonser man klickar på själv utan man ska hyra s.k. referaler och tjäna pengar på att de klickar.

Neobux verkar i sig vara ett seriöst företag och olikt många andra aktörer inom bux-siter betalar dessa ut sina medlemmars förtjänster. Men det är sjukt mycket klickande för väldigt lite inkomst. Så efter att ha skrikit ut min frustration där i mars 2013 har jag nu bestämt mig för att återuppta projektet under mer ordnade former.

Steg 1
Skapa konto - klart för ca två veckor sedan.

Steg 2
Tjäna $3.00 och köpa tre referaler - De kostar långt mindre men dåliga referaler (de som klickar lite eller inget) behöver bytas ut och det kostar en slant.
Efter en vecka och ytterligare frustration förde jag över $5.00 från mitt PayPal-konto och köpte mina tre referaler.

Steg 3
Underhålla referaler - Varje dag ska man klicka på fyra gula annonser (fasta) för att tjäna på sina referalers klick. Om en referal inte klickar på sina fyra annonser kan man byta ut denne för $0.07. Jag kör enligt följande regler: Om en referal inte klickat på tre dagar och har ett genomsnitt under 2.0 byts den ut. Ett genomsnitt från 2.0 och under 4.0 får fyra dagar. En referal med 4.0 som genomsnitt kan få upp till en vecka. Personen kan ha semester.
Det har gått snart en vecka med mina första tre referaler och igår behövde jag byta ut en.

Steg 4
Tjäna $3.00 - Då är det dags att köpa 3 referaler till. Av de $5.00 dollar jag satte in har jag alltså kvar $2.00 och efter en veckas annonsklick har jag knappt $0.15 kvar till nästa köp.

Steg 5
Upprepa steg 2-4 tills jag har 500 referaler.

Steg 6
Tjäna $100 - Köp ett guldmedlemskap för $90.

Steg 7
Köp 2000 referaler - Börja tjäna pengar som kan tas ut.

Ser ju enkelt ut på pappret!

Men vi får se hur det går. Just nu visar projektionsverktyget som Neobux har att jag har en vinst på $0.02 per dag.

Som sagt... mycket klickande är det nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar