fredag 20 mars 2015

Ändrar lite i Neobux strategin

Kära kära Neobux...

Jag har nu 6 referaler och det är egentligen bara en av dem som klickar regelbundet. Framtidsscenariot ser inte ljust ut i dagsläget.

Det finns också ett problem i guiden jag följer. Den instruerar till att spara $3.00 dollar - hyra tre referaler om och om igen. Men om referalerna klickar dåligt och du lägger en del pengar på att byta ut dem ($0.07) så urholkas dina marginaler rätt fort.

Som jag har kunnat se blir matematiken ungefär såhär:

Jag hyr tre referaler för $0.60, alltså $0.20 per st. I Neobux kan man också ställa in en funktion att när referalen klickar på en av sina fyra annonser per dag förlängs hyrestiden med en dag, Autopay. Autopay har jag ställt in och får alltså en hyresdag + $0.02 för en referals dagliga klick. Referalen behöver under en hyresperiod klicka på annonser 10 dagar för att jag ska få igen den ursprungliga investeringen. När hyrestiden går ut kan den förlängas 15-240 dagar.

Eftersom ingen referal ännu klickat sig in på + sidan med god marginal kommer alla mina förtjänster att gå åt till att underhålla dem. Neobux har ytterligare en funktion som är både bra och dålig. Du har två konton - Ett där dina förtjänster registreras och ett annat där dina kostnader och köp dras. Det är lätt att lägga ihop dessa för att se hur du ligger till och få en idé och kostnad jämfört intäkt. Men det är lätt att tro att du har $3.00 på intäktskontot att hyra nya referaler för. Kanske behöver du använda intäkten till underhåll istället?

Siffrorna för intäkt och vad Autopay kostar är ungefärliga för jag har försökt avrunda dem så gott jag kan. Det blir lite rörigt att räkna 0.1 cents hit och dit känner jag.

På plussidan finns det lite extra annonser att klicka på och har man tid och ork kan man göra olika typer av minijobb för att tjäna extra points. Points fungerar som en egen valuta i Neobux och kan användas för att byta ut referaler och uppgradera till Golden medlemskap. Jag är på tok för lat för det här och klickar ganska lite utöver det jag måste.

Sen kan du också annonsera för att fiska upp direkta referaler. Dessa hyr du inte utan är människor som klickat på din annons,skapat ett konto, och som du sen tjänar kommission för. Du behåller en direkt referal så länge den personen har ett konto och du tjänar kommission för deras klick om du klickar på dina fyra fasta annonser varje dag. Men det är mest en bonus ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar