torsdag 16 juli 2015

Tjäna pengar på ditt onlineköp

Att finna tid att handla i lugn och ro det man behöver är inte helt lätt. Alltid är det något som måste göras först och har man tid är orken slut. Story of my life!

Lösningen på problemet stavas Internet!

När sonen sover kan jag i lugn och ro surfa efter kläder, skor, husgeråd och annat jag behöver för diverse gör det själv projekt hemma. T o m kompostmask kan man skicka efter på nätet. Lite äckligt men ändå fantastiskt på samma gång.

Med lite planering kan det också bli billigare istället för dyrare. För det finns en risk med att handla online och det är att man snabbt kan klicka hem varor för väldigt mycket pengar. Det är som att gå bananas i världens största varuhus och inte titta på sina kvitton. Därför har jag lagt mig till med vanan att skapa ett konto i internetbutiken och lägga till mina varor i en varukorg som jag sen funderar över i några dagar.

Håll koll på hur mycket frakten kostar och framför allt vad returen kostar. Jag hade en mardrömsbeställning för många år sedan som kom i omgångar under fem... ja FEM månader. Jag var gravid och gravidkläder kom efter babyn fötts. Bara att skicka tillbaka inom tidsramen för retur. Jag tror jag i slutänden betalade tre returavgifter på samma beställning för att produkterna var restnoterade först efter jag lagt beställningen. Den butiken handlar jag aldrig mer hos.

Idag har många butiker uppdaterad lagerstatus, snabb leverans och inga till rätt låga fraktavgifter. De senaste åren har jag haft enbart positiva upplevelser t o m när jag fått fel vara har allt gått smidigt.

Och det finns möjlighet till återbäring med lite efterforskning och tur. Jag låter mina onlineköp gå genom Refunder när det är möjligt. I skrivandets stund har de avtal med över 390 butiker och varje butik ger några procent i rabatt om du använder dig av Refunders tjänster. Rabatten sätts in på ditt refunderkonto efter att du har minst 100 kr och du kan föra över pengarna till ditt bankkonto eller PayPal-konto.

Du kan skapa ditt konto hos Refunder här! (sponsrad länk)

Handlar du lite nu och då blir det snabbt lite pengar som går tillbaka till din ficka. Alltid trevligt med lite extra cash utan större ansträngning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar