onsdag 29 juli 2015

Ekonomisk drömshopping

Du vet när du känner dig lite extra tursam? Som när det perfekta klädesplagget är på REA!

Det hände mig igår.

Efter ett lyft i garderoben bestämde jag mig för att ge mig ut på jakt efter ett par traditionella blåjeans. De svarta jag köpte för en tid sedan höll varken formen eller färgen och har fått gå i graven. Och det med sorg för inte var de speciellt billiga heller. Ännu märkligare är att jag köpte ett par vinröda av exakt samma modell för 1,5 år sedan och de håller stilen något grymt bra. Jag har bara behövt byta dragkedja för 200 spänn hos en skräddare.

Nåja, jag hittade en lovande modell på Zalando men för 1400 bagis tog det emot, särskilt eftersom min storlek var slut. Goa rara pojkvännen skjutsade in mig till närmaste shoppingmall och JC butik. Alltså, jag blir alltid lite kär i expediter som inte överöser mig med valmöjligheter på en gång. Hon fiskade fram tre olika byxor och två fick hänga med till provrummet. Ett par satt som en smäck och en tackbön höjdes till skyarna när jag upptäckte 50% rabatt. De som satt sämst var inte nedsatta ;)



Det var härliga 450 kronor att aldrig behöva göra av med. Närmare en tusing jämfört med paret jag suktat efter på nätet. Jag passade på att köpa en härlig luvtröja som ska få ersatt två gamla nötta.

De här byxorna hoppas jag slita på länge nu. De passar fint till mina tröjor och nu känns byxdelen komplett. Två par jeans (vinröda samt mörkblå), mörkblå trekvartsjeans, ett par kostymbyxor och ett par fladdriga tygbyxor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar