onsdag 8 juli 2015

Nytt jobb - Check!

Som en bomb i brevlådan damp beskedet ner... kontoret flyttar till Solna i oktober i år! Visst, det går att pendla till Solna men jag vill inte. Inte för jobbet jag har, det är solklart. Då finns det egentligen bara två lösningar. Starta eget eller söka nytt jobb. Starta eget går lite hit och dit och är inget jag faller tillbaka på i dagsläget utan nytt jobb kändes mest realistiskt.

Då sprang jag in i nästa betongmur. Det fanns nästan inga jobb jag vill ha i Uppsala utan de låg... i Solna! Ja men självklart... suck... Men den som söker finner och i förra veckan skrev jag äntligen avtal med ett litet företag i Uppsala. De ska också flytta men till ett mer centralt läge inom stan. Som grädde på moset kan jag inte bärga mig för att få börja. Det kommer bli superkul! Tänk vad lite efterforskning, positivt tänkande och en jävla massa timmar skrivandes en ansökan kan resultera i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar